Kaustisen musiikkilukiolla jälleen runsas konserttitarjonta – Konserttisyksy avataan bändien esittäytymisellä

Kaustisen musiikkilukiolla on ollut tapana järjestää useita yleisökonsertteja lukuvuoden aikana. Näin myös tänä lukuvuotena. Koulua on käyty vasta kolmisen viikkoa, mutta jo syyskuun ensimmäisellä viikolla saadaan kuulla syksyn avauskonsertti. Musiikkilukiolla toimii lukuvuoden aikana lähes parikymmentä ohjattua bändiä ja varmasti samanmoinen vielä opiskelijoiden itse kokoamiaan yhtyeitä. Näistä saadaan kuulla maistiaisia torstaina 7.9. klo 18 alkaen Kaustisen musiikkilukion aulassa. Ohjaajina ovat toimineet Mika Jämsä, Samuel Lindell, Juha-Matti Rautiainen, Väinö Pietilä ja Rasmus Tammik.

Konserttijuliste syksyn ensimmäisestä bändikonsertista.

Syyskausi tarjoaa myös muita yleisötapahtumia. Koko koulun yhteinen ponnistus ja hyvin monen opiskelijan vuoden kohokohta, Taiteiden yö-tapahtuma, järjestetään lokakuun viimeisenä perjantaina. Silloin musiikkilukion jokainen nurkka soi! Elämyksellisen ja ikimuistoisen illan aikana voi kokea musiikkiesityksiä laidasta laitaan, kuvataidetta, runoja sekä tanssia. Tapahtuma on osana Kaustisella järjestettävää Taiteen päivää.

Perinteinen musiikkilukion joulukonsertti järjestetään aiempien vuosien tapaan tunnelmallisessa Kaustisen kirkossa maanantaina 11.12. klo 18. Yksilöesitysten, kuoro-, orkesteri ja pienyhtyeiden esitysten saattelemana on mahdollisuus rauhoittua hetkinen kauniin, jouluisen musiikin äärellä. Syksyn konserttitarjonta päättyy sinisiin säveliin heti joulukonsertin jälkeisenä päivänä. Rasmus Tammikin ohjaama ja kokoama Jazz-ilta on vakiinnuttanut paikkansa musiikkilukion konserttitarjonnassa. Musiikkilukion aulassa kuullaan niin laulu- kuin instrumentaalijazzia erilaisten kokoonpanojen esittämänä. Yleisöllä on kaikkiin tilaisuuksiin vapaa pääsy.