Kaustisen hevosammattilukiossa yhdistät jouhevasti hevostalouden opinnot ja lukio-opinnot!

Kaustisen hevosammattilukiossa voit opiskella kahdella eri ammattilukiolinjalla: poniravilukiossa ja ratsastuslukiossa. Poniravilukiossa valmentaudut ja kilpailet raviponisi kanssa ja yhdistät opinnoissasi poniraviurheilun ja raviurheilun. Sinulla on mahdollisuus suorittaa opintojesi aikana C-ajolupa ja siirtyä kilpailemaan poneista hevosiin. Voit valmistua joko hevostenhoitajaksi tai hevospalveluohjaajaksi. Ratsastuslukiossa kehität hevostaitojasi ja ratsastustaitojasi tähdäten joko hevostenhoitajan tai hevospalveluohjaajan tutkintonimikkeeseen. Ponillesi tai hevosellesi löytyy tallipaikka koulun läheltä.

Lukio-opinnot järjestetään joustavasti Kaustisen musiikkilukiossa. Suoritettuasi ylioppilastutkinnon sinulla on mahdollisuus edetä esimerkiksi eläinlääketieteellisiin opintoihin. Lukio-opinnoissa hankit hyvän kielitaidon työllistyäksesi hevostalouden kansainvälisiin tehtäviin. Lukiossa oppikirjasi ovat maksuttomat ja halutessasi saat käyttöösi myös oman tietokoneen.

Lue lisää kotisivujemme ”Yhdistelmäopinnot”-kohdasta.